piątek, 18 października 2013

Plan pielęgnacji na okres jesienno - zimowy

Dziś chciałam przedstawić ogólny zarys planu mojej pielęgnacji na najbliższy okres.

źródło: http://www.domgoralski.pl/images/stories/zima/strycze__2008_004.jpg


Charakterystyczne będzie włączenie w pielęgnacji:

  • silikonów
  • płukanek + nafty kosmetycznej
  • miodu
  • walki o centymetry i zdrowy skalp
  • głębokie odżywianie (chociaż raz w miesiącu)
  • podcięcie włosów u fryzjera
  • spinanie włosów


Silikony

Z tego powodu że jest jesień i że zbliża się zima - a ja już noszę czapkę i szalik, moje włosy , a w szczególności końcówki (które u mnie i tak wymagają podcięcie) będą się bardziej ocierać o materiał i o siebie niż zwykle, więc lepiej żeby zamiast nich ścierał się silikon. Będę używać silikonów co najwyżej do usunięcia za pomocą lekkiego szamponu, listę takich silikonów znajdziecie  chociażby tu. Maski - których będę używać jako odżywki, bo tak najlepiej się sprawdzają to: 
- Kallos Keratin
- Kallos Silk
- i być może jeszcze jakiś innych.

O pielegnacji silikonammi możecie przeczytać w Mojej włosowej obsesji

Edit.: Ciekawy wpis o silikonach znalazłam tu: http://martusiowykuferek.blogspot.com/2013/10/silikony-w-pielegnacji-cienkich-wosow.html


Nafta kosemtyczna

Nafta kosmetyczna również będzie mi służyć do ochrony włosów, przed ścieraniem. Będę ją dodawać do masek oraz do płukanek: nagietkowych, rumiankowych, lipowych i lnianych raz na dwa tygodnie.

Do włączenia jej w pielęgnacje zachęcił mnie wpis Blondregeneracji.

Miód

Zima to okres bez słońca - a więc moje blond kosmyki nie będą już takie blond, więc aby rozjaśnić włosy będę stosować miodowe maseczki (z cytryną) i dodam je do wcierek - samoróbek - dzięki temu również wzmocnię moje kosmyki. Więcej o miodzie jeszcze napiszę. Pisałam już o nim przy okazji tego postu, a o innych sposobach rozjaśniania pisałam tu.

Miodowa maska przed myciem
1 łyżeczka miodu
2 łyżeczki Glorii
sok z cytryny
1 łyżka oleju winogronowego
trochę półproduktów: gliceryny, żelatyny, skrobi, kitu pszczelego itp.


Miodowa maska po myciu:
2 łyżeczki miodu
sok z cytryny
4 łyżeczki Glorii
1\2 łyżeczki półproduktów
Zostawię na 15-30 minut.


Walka o centymetry i o zdrowy skalp

Wciąż marzą mi się długie włosy aż do pasa - przede mną jeszcze dłuuga droga, dlatego wcierki, które zamierzam stosować:

1. DIY:
  • cebula+czosnek+czarna rzepa+miód
  • maceraty ( o których pisałam tu)
  • olej rycynowy + inny olej lub macerat
2. Wcierki kupne:
  • jantar
  • woda pokrzywowa
3. Herbata pokrzywowa - skrzypowa + masaż głowy

Głębokie odżywianie

Postanowiłam, również "odżywiać" włosy -żeby je wzmacniać. Głównym pokarmem dla moich włosów będzie oczywiście miód, po za tym awokado (maseczka z awokado ma cudowną konsystencje) lub banan, oleje, kit pszczeli, żelatyna. Ponad to chciałabym  wypróbować spirulinę, kreatynę, glinkę i aloes.
Oto kilka przykładów takich maseczek:

Maseczki przed myciem:

Maseczka odżywczo-wygładzająca
1 łyżeczka octu i gliceryny
1 żółtko
2 łyżki oleju (rycynowego)
1 łyżeczka miodu
sok z cytryny
Trzymać na głowie przez dwie godziny, 2 razy w tygodniu
ale ja będę ją stosować raz na 2 tygodnie

Maseczka nawilżająca 
3 łyżki żelu lnianego
1 łyżka oleju
1 łyżka odżywki bez silikonowej
2 łyżeczki miodu
pół awokado lub banana

ponadto do każdej maski można dodawać skrobię ziemniaczaną, naftę kosmetyczną (wygładzają włosy), glicerynę, kit pszczeli, sok z aloesu lub inne półprodukty.

Maseczki po myciu

Laminowanie - będę starała się stosować raz na miesiąc, żeby nie przeproteinować o tym jeszcze napiszę, więcej u Anwen

Maseczka keratin
1 łyżka kallos keratin
2 łyżeczki miodu
olej winogronowy (3-4 krople)
kilka kropli gliceryny i kitu pszczelego
1-3 łyżki żelu lnianego
1 łyżeczka skrobi ziemniaczanej
2 krople nafty kosmetycznej (niekoniecznie)

Takie maseczki będę stosować 1-2 razy na tydzień

Podcięcie włosów u fryzjera

Moje włosy od baardzo dawna (ponad 2 lat) domagają się podcięcia u fryzjera. Po tym "zabiegu" będę mogła spokojnie zabrać się za zapuszczanie włosów :)

Spinanie włosów

Spinanie włosów ma na celu ochronę włosów przed ścieraniem i ocieraniem się włosów o ubrania. Spinanie włosów jest ściśle powiązana z zapuszczaniem włosów - bo nie będę musiała ścinać zniszczonych końcówek, bo one nie będą się tak niszczyć (może nawet w cale?)

Ponad to...

  • sprawdzę jak na moich włosach spisuje się kremowanie
  • dopracuję rodzaje mgiełek
  • będę robić tygodniowe przerwy na samo olejowanie włosów
Przykładowy plan na miesiąc:

I tydzień
1 dzień: olejowanie na odżywkę z miodem na mokro, wcierka DIY
3 dzień: miodowa maseczka przed myciem, wcierka DIY, płukanka z naftą
6 dzień: wcierka DIY, maseczka keratin (po myciu)

II tydzień
1 dzień: olejowanie na odżywkę z miodem na mokro, wcierka DIY
3 dzień: olejowanie na odżywkę z miodem na mokro, wcierka DIY
6 dzień: oczyszczanie sls + peeling z cukrem, laminowanie

III tydzień:
1 dzień: olejowanie na odżywkę z miodem na mokro, wcierka DIY
3 dzień: miodowa maseczka po myciem, wcierka DIY
6 dzień: maseczka nawilżająca (przed myciem), wcierka DIY, płukanka z naftą

IV tydzień:
1 dzień: kremownaie z miodem na mokro, wcierka DIY
3 dzień: olejowanie na odżywkę z miodem na mokro, wcierka DIY
6 dzień: maseczka odżywczo - wygładzająca, wcierka DIY


A czy wy też macie jakiś swój plan pielęgnacji? Czy inaczej traktujecie włosy zimą? Piszcie w komentarzach! :)

Wasza

Blondynka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz