czwartek, 19 września 2013

Zrób to Sam! - Miodowo - cebulowa wcierka Blondregeneracji

Dziś przedstawię wam wcierkę, którą chciałam zrobić już dawno temu. Ja jednak troszkę ją zmieniłam i ulepszyłam.

Oryginał:
Wcierka miodowo cebulowa
Składniki
  • Dwie duże cebule
  • Miód
  • Woda
  • Mały słoik
Przyrządzanie
Należy zalać dwie pokrojone cebule połową szklanki ciepłej, przegotowanej wody. Do tak przygotowanego wywaru dodać jedną łyżkę stołową miodu i odstawić w zamkniętym słoiczku na cały dzień w ciepłe miejsce. Masaż z mieszanki wykonywać do trzech razy w tygodniu. Można pozostawiać na włosach na noc lub kilka godzin, po tym czasie spłukać i umyć delikatnym szamponem.
Jeżeli podczas wcierania będziemy odczuwali pieczenie może to oznaczać, że nasz skalp posiada delikatne ranki i/lub stany zapalne. Należy wtedy wyleczyć skalp i dopiero można przystąpić do cebulowej kuracji, która dla widocznych efektów powinna trwać ok. trzy miesiące.

Składniki:
  • 2 białe cebule (znam trzy gatunki cebuli: biała, zielona i czerwona, z czego biała jest najostrzejsza)
  • 1 główka czosnku
  • 2 łyżki miodu
  • 1\2 szklanki ciepłej wody
  • 1 duża łyżeczka wódki żytniej
  • kilka kropel olejku rozmarynowego
Pokroiłam na kawałki cebule, przecisnęłam przez praskę czosnek. Wszystko wrzuciłam do słoika zalałam wodą i dodałam miód. Odstawiłam na 1,5 dnia w ciepłe miejsce - na kaloryfer. Ostrzegam mieszanka bardzo śmierdzi - mi to nie przeszkadza, ale są ludzie którym ten zapach bardzo przeszkadza (mój tato ;).
Po tym czasie przecedziłam mieszankę. Wycisnęłam sok z cebuli i czosnku i dolałam do reszty. Potem dodałam wódki (jako konserwant - nie ma obaw, taka ilość alkoholu nie wysusza) i olejku. Wszystkiego wyszło mi 200 ml. 

Przelałam resztę do buteleczki z atomizerem, która  niestety ma 150 ml, dlatego resztę przelałam do słoiczka:

Jeśli ktoś nie chce dodawać alkoholu do wcierki, niech zrobi ją z połowy proporcji, wówczas należy ją robić na nowo raz w tygodniu. Jeśli dla kogoś zapach jest nie do zniesienia może spróbować maskować ją dodając kilka kropel perfumy - chyba tak zrobię ze względu na moich domowników :D

Wcierkę będę stosować 3 razy w tygodniu. Czas trzymania: 30 min. Okres trwania kuracji: 1 miesiąc.

                                                                                Blondynka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz